lördag 7 februari 2009

Nu tänker jag börja blogga. Kommentera åt alla håll och kanter allt som kommer i min väg och allt annat också.........
Förmodligen är det enklare att kommentera allt det som inte kommer i min väg. Det är enklare att ha åsikter då. Har du också märkt det? Ju längre avståndet är till det man pratar om ju mer åsikter har man. Det är först när saker kommer riktigt nära som tvärsäkerheten försvinner,
när saker och ting får ett ansikte, om nu saker och ting kan få ett ansikte.
I dag är det lördag. I går kväll ringde en god vän och pekade på ett en annan möjlighet i livet. En ny och annorlunda utmaning. Det är konstigt hur man reagerar. Här befinner jag mig i en situation där jag är nöjd och glad för den utmaning jag har - trött ibland också. Så kommer det något annat och så triggas man igång - kanske det vore något.....................?
Det är en annan god vän som inspirerat mig till denna blogg, om det nu blir något med den, i en helt annan livssituation. Allt ställs på ända genom sjukdom, eller åtmionstone förändras. Det som bara rullat på, rullar inte längre. Det som förut var självklart verkar plötsligt oöverstigligt.
Men, livet går vidare, fast på ett annat sätt, i ett annat tempo, med andra förutsättningar. Och samtalet fortsätter, skratten, gråten, frågorna och de uteblivna svaren - allt är en del av det vi kallar liv.

2 kommentarer:

  1. Hejhej
    Kul att kunna inspirera. Även om det blev lite svårt att hitta, eftersom du råkat skriva ett @ istället för en punkt i adressen. Men maken lyckades knäcka den koden, så nu har vi hittat hit!!

    SvaraRadera
  2. ....sen blir man ju onekligen nyfniken på vad den nya möjligheten består i.... Men det kan vi ta över telefon.

    SvaraRadera